Warsztaty z serii PIERWSZE KROKI W ANIMACJI to spotkania, które pomagają lepiej zrozumieć animację poklatkową na przykładzie zabawek optycznych pierwszych filmowców, a także tłumaczą, jak wygląda ruch. Nie potrzebujemy tutaj specjalnych urządzeń tylko proste materiały plastyczne, takie jak: papier, kredki, nożyczki. Z naszego spotkania każdy z uczestników wychodzi z podstawową wiedzą na temat iluzji ruchu i stworzonym przez siebie, gotowym przedmiotem.
ZABAWKA OPTYCZNA - THAUMATROPE
grupa wiekowa: 6+
ilość osób w grupie: 10-15
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Podczas warsztatów dowiemy się, co kryje w sobie skomplikowana nazwa taumatrop i jaki mechanizm naszego wzroku sprawia, że widzimy ruch. Z prostych materiałów plastycznych, takich jak kartka, gumka i ołówek, stworzymy swoje własne zabawki optyczne, oparte na XIX-wiecznym wynalazku. Na rozgrzewkę skorzystamy z opracowanych przez Studio Effata Anima wzorów, aby na koniec zrealizować swoje oryginalne pomysły.
TARCZA PROJEKCYJNA - PHENAKSTOSCOPE
grupa wiekowa: 6+
ilość osób w grupie: 10-15
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Pierwsze próby tworzenia ruchomych obrazów powstawały na urządzeniu zwanym phenakistoscope. Wspólnie wcielimy się w pierwszych filmowców i stworzymy iluzję ruchu na papierze, tworząc poszczególne fazy na naszej tarczy.
ANIMOWANA MASZYNA - ZOETROP
grupa wiekowa: 10+
ilość osób w grupie: 10
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Naszym zadaniem będzie zbudować maszynę o trudno brzmiącej nazwie: zoetrop. To magiczne urządzenie pozwoli ożywić nasze rysunki. Nie będzie to nic trudnego, wszystko powstanie z papieru!
ANIMOWANA KSIĄŻECZKA - FLIPBOOK
grupa wiekowa: 8+
ilość osób w grupie: 10 -12
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Podczas warsztatów stworzymy animowane książeczki rysunkowe. Jest to rodzaj animacji, który bardzo często pojawia się na rogu zeszytu, a określa się ją jako flipbook. Ruchomy obraz uzyskujemy wraz z szybkim kartkowaniem. Wówczas naszym oczom ukazuje się krótki film rysunkowy.
ANIMOWANY KOŃ
grupa wiekowa: 10+
ilość osób w grupie: 8 -12
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Dowiemy się, kto to taki był Edward Muybridge i jak zatrzymał konia w powietrzu. Ile rysunków trzeba stworzyć, żeby uzyskać ruchomy obraz? Naszym zadaniem będzie narysować na bazie szablonu kilkanaście faz, z których powstaną mini animacje. Każdy koń będzie niepowtarzalny. Możemy bawić się kształtem, kolorem i wielkością.
ANIMACJA NA SMARTFONIE
grupa wiekowa: 12+
ilość osób w grupie: 8 -12
wycena indywidualna: napisz wiadomość
Wykorzystamy telefony do kreatywnej pracy i stworzymy film animowany z użyciem plasteliny. Poznamy proste darmowe aplikacje, z których każdy może skorzystać, aby ożywić swojego bohatera. UWAGA: Wymagane są od uczestników smartfony z dostępem do Internetu.